Explore the latest books of this year!
Bookbot

Sam Sheridan

    This author's literary work is deeply informed by a life lived with remarkable breadth and intensity. From maritime voyages and martial arts training to challenging work in remote environments, their experiences forge a unique perspective. This rich background fuels prose that delves into themes of resilience, the mental fortitude required for extreme pursuits, and the relentless search for self. Their writing invites readers on journeys of discovery, exploring the profound depths of human endurance and the spirit of adventure.

    Cuore guerriero
    A Fighter's Heart
    The fighter's mind. Inside the mental game.
    • 4.1(136)Add rating

      From the author of the acclaimed best-selling book A Fighter's Heart comes a fascinating look inside the minds of the world's top fighters and trainers, in an account that draws on interviews with such fighters as Randy Couture, Frank Shamrock and Marcelo Garcia.

      The fighter's mind. Inside the mental game.
    • A Fighter's Heart

      • 320 pages
      • 12 hours of reading
      4.1(216)Add rating

      Recounts the personal story and international travels of a professional fighter, from his initial discovery of his passion for fighting upon his arrival in Australia, to his training at Bangkok's legendary Fairtex gym, to his research throughout the world in search of historical and contemporary fighting disciplines. Reprint.

      A Fighter's Heart
    • Cuore guerriero

      • 449 pages
      • 16 hours of reading

      La chiamata. C'è chi sembra predestinato a sentirla, a seguirla. E la sua strada è segnata. Sa cosa deve fare. È ciò che succede a Sam. Si laurea a pieni voti ad Harvard, ma una carriera da borghese non farà mai per lui. Per cui decide di fare quello per cui sente di essere nato: lottare. Richiamo viscerale, fuoco sacro che brucia dentro, parte per il mondo, risoluto a imparare le più diverse tecniche di combattimento. Dagli anziani maestri di tai chi di Manhattan alla boxe, dalla muay thai thailandese al Brasile in cui si incrociano insegnamenti carioca e ben più antiche tradizioni orientali, passando per una lunga serie di tecniche di lotta a mani nude, Sam entra in contatto con i più grandi insegnanti e, insieme alla tecnica e allo stile, di ogni disciplina apprende regole, segreti, codici comportamentali. Non si ferma davanti a niente, Sam: ferite, occhi neri, fratture fanno parte del gioco. Il fighter sa cosa deve fare: è veloce come una saetta di testa, di braccio, d'istinto. Il fighter è un acuto osservatore, la sua mente è salda, è uno sportivo leale, uno stratega. Ma sa anche che la sconfitta è dietro l'angolo, sempre, perché durante i durissimi allenamenti ha conosciuto se stesso e i suoi limiti. Tra un combattimento e l'altro, mentre si lecca le ferite, si cura le fratture, i lividi, i dolori, le sopracciglia spaccate, Sam scrive un'avvincente memoir delle sue sperimentazioni e racconta dei suoi incontri con i maestri della lotta. Uomini di straordinaria forza fisica, spirituale, mentale. Perché in ogni cuore guerriero sono incise le parole: sfida, forza d'animo, lealtà.

      Cuore guerriero