An encounter with an anti-gravity machine catapults Peter Schock and Kate Dyer back to the 18th century and sets in motion a calamitous chain of events. While a massive police hunt gets underway to find the missing children in the 21st century - in 1763 a hardened criminal, the Tar Man, steals the anti-gravity machine and disappears into the London underworld. Stranded in another time and forced to chase the Tar Man to his lair, Peter and Kate find a friend and guide in reformed cutpurse, Gideon Seymour. Gideon does every thing he can to help them, but will his dark past catch up with him before the machine is recovered?
The Gideon Trilogy Series
This thrilling series plunges readers into a grand adventure across time and space, following a young protagonist caught in a web of intrigue. As conspiracies unfold and formidable foes emerge, the fate of the future hangs in the balance. With unexpected twists and compelling connections, this saga promises an unforgettable journey for fans of high-stakes action and imaginative storytelling.



Recommended Reading Order
- 1
- 2
Gideon S.: The Tar Man
- 448 pages
- 16 hours of reading
Set against a background of contemporary London and revolutionary France, 'The Tar Man' finds Peter stranded in the 18th century whilst a terrifying villain wreaks havoc in 21st century London.
- 3
Il fantasma del tempo
- 406 pages
- 15 hours of reading
Dopo aver involontariamente attivato una macchina antigravità, Peter e Kate sono stati sbalzati dal XXI secolo nell'Inghilterra del !/&£ e , per sopravvivere in quell'ambiente così avverso e insidioso, si sono affidati alla scaltrezza e all'abilità di Gideon, un tagliaborse pentito che ha giurato di riportarli a casa sani e salvi. Nonostante tutti i suoi sforzi, però, i due ragazzi sono ancora intrappolati nel XVIII secolo. E stavolta sembra davvero disperata, perché il famigerato predone conosciuto come l'Uomo Pece si è impossessato della macchina antigravità e la sta usando per commettere clamorosi furti in epoche diverse della Storia. Inoltre, a causa dei continui viaggi nel tempo, ormai si sono formati mondi paralleli che rischiano di entrare in collisione, con conseguenze catastrofiche per l'intera umanità. Lanciati sulle tracce del bandito per sottrargli il prezioso congegno, i due ragazzi tuttavia si rendono conto a poco a poco che il loro vero nemico è un altro ed è ancora più pericoloso e spietato dell'Uomo Pece; si tratta di una vecchia conoscenza di Gideon, Lord Luxon, che, dopo aver visto la New York moderna, ha deciso di cambiare il corso degli eventi e restituire le colonie americane al legittimo proprietario: Giorgio III, re d'Inghilterra...