Discover William Blake's complete 102 illustrations for The Divine Comedy,
with excerpts from Dante's epic poem. Featuring an intimate reading of Blake's
extraordinary works and many close-up details, this is a breathtaking
encounter with two of the finest artistic talents in history, as well as with
such universal themes as love, guilt...
Notorious bad boy of Italian painting, Caravaggio is now considered one of the
greatest influences in all art history. This neat catalogue raisonne
reproduces all of Caravaggio's paintings as well as a number of dramatic
details of his boundary-breaking realism. Five accompanying chapters trace
Caravaggio's artistic daring and his equally...
Around 1900, a small group of influential patrons, critics, writers, and artists turned Weimar into a utopian centre of modern art and thought. A lavishly illustrated publication to present the radical prophet of modernity.
"This title offers a comprehensive examination of the whole of Caravaggio's œuvre with a catalogue raisonée of his works. Five introductory chapters analyse his artistic career from his training in Lombard Milan and his triumphal rise in papal Rome up to his dramatic final years in Naples, Malta and Sicily"--Front jacket flap.
Der Band vermittelt die Ideen und Vorstellungen des größten Kunstpapstes des 17. Jahrhunderts. Der Band vermittelt die Ideen und Vorstellungen, das Interesse an den bildenden Künsten und den persönlichen Anteil des größten Kunstpapstes des 17. Jahrhunderts anhand der Cappella Barberini in S. Andrea della Valle, den Sammlungen Maffeo Barberinis und der Begegnung Maffeos mit Gian Lorenzo Bernini.
Biografische Profile zwischen Statuskonkurrenz, Kunstmarkt und Kennerschaft
Wien gehört zu den großen Kunst- und Kulturmetropolen Europas. Neben den kaiserlichen Sammlungen sind hier vor allem seit dem 17. Jahrhundert und bis in die Moderne hinein zahlreiche bedeutende Sammlungen entstanden. Die hier versammelten Biografien behandeln Vizekönige, Staatsminister und Botschafter, Händler, Kaufleute und Bankiers, aber auch Komponisten, Maler, Kunsthändler und Kunsthistoriker. Der Schwerpunkt liegt auf heute weniger bekannten Sammlern, die anhand zeitgenössischer Quellen erstmals umfassend dokumentiert werden. Zu den zentralen Fragestellungen gehören die Motivationen der Sammler und ihre Erwerbungsstrategien ebenso wie Aufbewahrung und Präsentation der Objekte. In Summe leisten die Biografien einen wichtigen Beitrag zu einer differenzierten Kulturgeschichte des Sammelns und positionieren Wien zugleich in einem gesamteuropäischen Kontext.