From government policy and medical research, to technology, workplaces, and the media, Invisible women reveals how in a world built for and by men, we are systematically ignoring half of the population, often with disastrous consequences. Caroline Criado Perez brings together for the first time an impressive range of case studies, stories and new research from across the world that illustrate the hidden ways in which women are forgotten, and the profound impact this has on us all.
Carla Palmieri Books






Still life
- 312 pages
- 11 hours of reading
In a small town in Quebec a women supposedly loved by her community is found in the woods, murdered. Chief Inspector Armand Gamache looks for the small clues which will point him to the killer.
Fact and fiction blend in a historical novel that chronicles the relationship between seminal architect Frank Lloyd Wright and Mamah Cheney, from their meeting, when they were each married to another, to the clandestine affair that shocked Chicago society.
Union Atlantic
- 304 pages
- 11 hours of reading
The Bonfire of the Vanities for 2010! A powerful, deeply involving novel of the modern world - a world in crisis, where individual humanity is pitted against the global marketplace.
Lo hanno visto tutti, il mostro, sbattuto in tv e sulle prime pagine dei giornali. Era accusato di un crimine raccapricciante, ma adesso che è morto, la verità finirà sepolta con lui. A meno che Jean, la vedova, la moglie devota che gli è sempre stata a fianco in tribunale, non si decida a parlare. A meno che Jean alla fine non decida di raccontare la sua storia.
Super ET: Una vita da libraio
- 384 pages
- 14 hours of reading
Dal cliente che entra per complimentarsi dell’esposizione in vetrina, senza accorgersi che le pentole servono a raccogliere la perdita d’acqua dal tetto, alla vecchietta che chiama periodicamente chiedendo i titoli più assurdi, alle mille, tenere vicende di quanti decidono di disfarsi dei libri di una vita. The Book Shop, la libreria che Shaun Bythell contro ogni buonsenso ha deciso di prendere in gestione, è diventata un crocevia di storie e il cuore di Wigtown, villaggio scozzese di poche anime. Con puntuta ironia, Shaun racconta i battibecchi quotidiani con la sua unica impiegata perennemente in tuta da sci, e le battaglie, tutte perse, contro Amazon. La sua è l’esistenza dolce e amara di un libraio che non intende mollare.